Zdrowe śniadania dla dziecka

Każdy z pewnością zna powiedzenie, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. To ono dostarcza energię niezbędną do rozruszania organizmu po nocnym wypoczynku. Wiele osób z powodu braku czasu podaje swojej pociesze posiłek, któremu daleko do ideału. Na przykład płatki z mlekiem. Jest to z pewnością jakiś pomysł na śniadanie dla dzieci w wieku szkolnym. Mało skomplikowany i pracochłonny. Jednak przesłodzonym płatkom zalanym mlekiem daleko do wartościowego posiłku. A właśnie taki uczeń powinien otrzymać o poranku. Badania dowiodły, że dzieci, które jedzą regularnie, przynajmniej 5 wartościowych posiłków dziennie osiągają lepsze wyniki w nauce. W tym kontekście pyszne, odżywcze śniadanie urasta niemal do rangi inwestycji w ich przyszłość.

Co na śniadanie dla dziecka?

Wszystko, co tylko jest w stanie dostarczyć mu odpowiednią dawkę energii przed długim
i intensywnym dniem. Posiłki powinny być zróżnicowane, gdyż tylko wówczas smyk otrzyma wszelkie niezbędne składniki odżywcze. Dzieci często bywają niejadkami. Nie uda się zachęcić ich do jedzenia, jeśli w repertuarze będzie jeden lub dwa rodzaje posiłków. Wydaje się, że to przesada, ale warto zadbać także o estetykę potraw. Dzieciaki podobnie jak dorośli jedzą oczami. Trochę kreatywności nie zawadzi, a dzięki temu może uda się je przekonać, aby jadły więcej warzyw lub próbowały owoce, których do tej pory nie chciały wziąć do ust. Rodzice nie zawsze mają czas na to, aby podać dziecku ciepły posiłek. Co na śniadanie dla dziecka można przyrządzić tak na szybko? Twarożek z warzywami, płatki z jogurtem
i owocami, kanapkę z pastą rybną lub warzywną wcześniej przygotowaną. Elementem urozmaicenia i pomocą dla zabieganych rodziców może być naprzemienne podawanie gotowanych potraw z kanapkami. Dobrym pomysłem jest również podszykowanie produktów wieczorem, aby oszczędzić trochę cennego czasu o poranku. Śniadanie dla dzieci w wieku szkolnym nie musi być bardzo obfite. Wystarczy, że będzie pożywne. Lepiej zapakować mu do plecaka owoce lub inne wartościowe przekąski.

Pyszna i zdrowa owsianka

To jedno z tych dań, które przez lata okryte były złą sławą. Wielu osobom wciąż kojarzy się
z mdłą w smaku papką. Tymczasem owsianka może być prawdziwym przysmakiem. Wszystko jest kwestią sposobu jej przyrządzenia. Jest wiele różnych składników, z którymi można ją połączyć, tak aby była smaczna i pożywna. Które z nich najlepiej będą nadawać się na śniadanie dla dzieci w wieku szkolnym? Zawsze warto postawić na sezonowe owoce. Z owsianką dobrze będą smakować maliny lub borówki. W zimie można sięgnąć po suszone morele, żurawinę lub słodkie i treściwe banany.

Jajecznica na śniadanie dla dzieci w wieku szkolnym

Wielu rodziców wzbrania się przed podawaniem jaj swoim dzieciom. Z wyjątkiem sytuacji, gdy powodują one alergię, nie ma żadnych powodów, dla których nie można ich zaserwować dziecku o poranku. Co na śniadanie dla dziecka można z nich przyrządzić? Jajecznica jest najprostsza do przyrządzenia i najbardziej lubiana przez milusińskich. Można ją ugotować na parze lub usmażyć z odrobiną masła. Podać z ogórkiem, pomidorem i rzodkiewką. Będzie kolorowo i zdrowo. Jajko na miękko lepiej przyrządzać na kolację, gdy można lepiej dopilnować czasu gotowania. Od czasu do czasu można natomiast pokusić się o jajo sadzone na grzance. Równie dobry będzie lekki omlet ze szpinakiem. Przygotowanie go nie pochłania aż tak dużo czasu, a także nie wymaga specjalnej finezji. Wiele potraw sprawia wrażenie trudnych i pracochłonnych do przyrządzenia, podczas gdy jest wprost przeciwnie. Tak właśnie przedstawia się sprawa omletów. Ich nieocenioną zaletą jest fakt, iż można je łączyć z różnymi warzywami, a w ten sposób przemycić trochę cennych witamin do diety dziecka.

Zobacz także: Jak rozmawiać o śmierci z dzieckiem

Zdrowe śniadania dla dziecka
5 (100%) 1 vote